Djur i siktet

Jag låg och kunde inte sova i natt för jag var så arg. Jag är sådan ibland. Jag funderar och kommer på något som irriterar mig och då går det inte att somna.
Det som gjorde mig så upprörd inatt var tanken på all onödig jakt.
Att man slaktar ett djur för att äta det är en sak, det ligger i mäniskans natur. Men att döda ett jur bara för att man ser en tjusning i det, ett djur som man inte ens använder till något utan bara kastar, det är helt sjukt. Varför? Hur kan man tycka det är roligt att ta någon annans liv totalt utan anledning, vad ger någon rätten till det?
En utav de mest sjuka sakerna jag hört är ju det jag skrev om i min blogg för ett år sedan
http://ecarolines.blogg.se/2008/november/utkast-jag-blir.html. Jag kan fortfarande inte smälta det.
Jag är en människa som i största mån undviker att trampa på en snigel,mask eler myra, jag släpper ut spindlar,getingar och flugor. Det enda djur jag faktiskt med mening slår ihjäl är blinningar som försöker äta upp hästen, men det är ju för hästens skull.
Jag tycker att vi människor verkligen är äckliga,fruktansvärta varelser ibland. Låt djuren leva, behandla alla likt och framför allt med respekt!


Kommentarer
Postat av: Sandy

BRA SAGT!! Alla levande ting förtjänar att leva! Förutom jägare!

2009-12-09 @ 20:23:50
Postat av: Marcus

Även maskar?? :-)

2009-12-09 @ 21:52:06
Postat av: Kajsa

Inte maskar o inte spindlar :P inte flugor heller... :)

2009-12-10 @ 11:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0