En katt är lika mycket värd...

Jag blir så ledsen och oerhört förbannad när jag hör vissa människors inställning till djur.

Sitter tillsammans med mina kollegor på en restaurang då det börjar pratas om katter. Jag har en stor kärlek til djur och för mig är en katt precis lika mycket värd som en hund,häst eller ja nästen lika mycket som en människa. För mig i mitt liv kommer min sambo först sen min häst och sen mina katter, det är dom som betyder mest. Iallafall sitter vi där runt bordet då e utav mina kollegor kläcker ur sig att hon minsann sätter ut kattfällor hos sig och när de fångat en katt så ringer de någon som kommer och hämtar den för att ta död på den! Jag blir så förbannad att jag inte vet vad jag ska säga. Man har inte rätt att göra på det viset. Det finns någon som äger katten, den har ett hem, det är en levande varelse. Tänk om jag skulle skjuta ihjäl hennes hund bara för att den springer i min trädgård, har jag rätt till det då?

Sedan har vi ju en del människor främst är det "bönner" som skaffar katter bara för att de är så bra musfångare och så springer katterna omkring och förökar sig hit och dit och sen slår de ihjäl kattungarna. För i helvete kastrera/sterilisera katterna, det kostar max 1000 kronor. Man borde ärligt talat inte få skaffa djur hur som helst, det borde finnas någon slags lag.
Överhuvudtaget folk som tar livet av katter eller överger dom bara för att de inte vill ha dom längre ,sådana människor duger inte ens till att pissa på i mina ögon!


 Mina fina älsklingar Alice & Pyret


Kommentarer
Postat av: Anonym

hon har ju inget hjärta. jävla människor,

2008-11-27 @ 06:15:24
Postat av: Kajsa

Blir förvånad varje dag över hur folk kan bete sig mot djur. Hua. Idag blir det iaf ridpremiär på nya hästen :) Ha det bra. Kramar

2008-11-27 @ 07:42:49
Postat av: Maaatildaaaa

sjukt :o

jävligt konstig människa dendär :s (sandra berätta)

hon har antagligen inget hjärta :s

2008-11-27 @ 21:12:49
URL: http://matildahildingsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0