All I can do is watch

Go'kväll! 

Ligger i min säng med fönstret öppet  och verkligen njuter av att bo på landet (det stinker skit ute, eller "schväm" som det så vackert kallas 😂). 

Jag ligger och funderar på hur mycket saker och ting kan förändras och framför allt hur människor kan förändras så radikalt. 
Det är svårt att förstå hur någon man delat vardagen tillsammans med i flera år kan bli som en helt främmande människa. 
Det är skrämmande faktiskt och jag får en stor klump i magen när jag tänker på alla yttre omständigheter som skapat den här tråkiga och ohållbara situationen. Det kommer inte sluta bra och jag är rädd att jag egentligen inte är den som far mest illa. 
Det enda som är värre än att vara riktigt psykiskt sjuk är att vara det utan att vara medveten om det själv.  
Någon gång kommer verkligheten ikapp och då blir det jävligt tufft. Jag vill inte se det fallet men jag kan inte heller göra något för att förhindra det. 
Det är som att stå fastkedjad och se på när någon puttar den man älskar ut för ett stup, precis så känns det. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0