For her I would run trough The dark forest, naked and afraid

Ligger i sängen jämte en krasslig och efterlängtad liten tjej. Hon är dock inte så liten längre min fina dotter. Ja jag är stolt över henne, förbaskat stolt för hon är det bästa jag åstadkommit i mitt liv och i mina ögon är hon perfekt!

Som mamma är jag inte perfekt, inte på långa vägar. Jag kan ofta vara för trött eller må för dåligt för att vara rolig och hitta på avancerade saker. En sak är jag dock bra på och noga med och det är att ge henne massvis av kärlek och beröm. Jag vill aldrig att hon ska behöva känna sig oälskad och bortprioriterad. Hon ska veta att hon är nummer ett och det bästa jag har i mitt liv annars har jag misslyckats totalt som mamma.
Naturligtvis ska barn veta sina gränser också, vilket kan vara väldigt svårt ibland. Hon hade en period för ett tag sedan när hon fick riktiga vansinnesutbrott, dom var inte enkla att tackla på ett bra sätt men sedan två veckor tillbaka så är dom helt borta och hon har inte visat en enda sådan tendens sedan dess vilket är väldigt skönt.

Så överlag knatar vi på rätt bra här hemma hon och jag och katten. Vi har våra rutiner, vi lever vårt liv på vårt sätt och stundtals känner jag mig faktiskt riktigt tillfreds med tillvaron. Snart får vi dessutom hem en ny liten familjemedlem på prov, det ser vi fram emot :)

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0