The next step

Jaha, ännu en helg till ända. Har faktiskt varit helt okej på mitt psykiska plan men den har även varit rätt turbulent om man säger så.... Vissa människor borde tänka efter 100 ggr extra innan de öppnar käften och googla ordet "empati".

Jag känner att jag äntligen börjar plocka upp bitarna av mitt trasiga jag och sätta ihop dom igen. Dessutom lovade jag mig själv och Carmen (låter säkert stört ) att nu är det slut på att gå omkring och sakna en människa som ändå inte förtjänar eller uppskattar mig. Det finns viktigare saker i livet så som familj, vänner och djur 💕
Det har faktiskt fungerat. Det var längesedan jag kände mig så här lugn och "klartänkt". 

Den totala utrensningen har också börjat. Glas, kuddar, handdukar, kökssaker m.m har kastats ut. Allt som påminner om det förflutna har plockats undan och av det ska det mesta också slängas. Tänker inte ha en endaste pryl kvar här längre som inte tillhör mig. Jag har städat och skurat i tre timmar idag. Ingenting har rengjorts grundligt på över ett år.. Nu menar jag inte köksbänkar och toaletten, mitt hem har varit fullt beboeligt och dammsuger gör jag varje dag. Men det har inte sett ut så som jag vill, utan det har legat massa saker framme överallt. Nu ska det iaf bli andra bullar av! 
För första gången någonsin känns det skönt att bo själv. Jag älskar fortfarande honom men jag vill aldrig någonsin leva som jag gjort de sista 2 1/2 åren igen. Jag förtjänar så mycket bättre för vet ni vad? Jag är faktiskt en rätt okej människa, rolig, verbal, social och omtänksam. 




Kommentarer
Postat av: Sandra

Du e asrolig! :)
Och då får du hålla vad du sa till Carmen då! Visste inte att ni hade hemligheter ;) <3

2016-02-29 @ 06:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0