Ljusklara fägring

Jag känner mig allmänt "fed up". Sjuk och eländig vilket gör att jag inte kan träna = jag blir fetare igen. Den manliga delen av befolkningen är mer korkad och idiotisk än vanligt, försäkringskassan kan seriöst stoppa upp sig själva någonstans där solen aldrig skiner och det värsta av allt är att jag inte har någon häst att rida på flera veckor. Jag som hade kommit in i ett så bra flow där jag verkligen tyckte det var roligt att rida igen. Nu känns det bara grått och trist allting och till råga på allt så är det snart jul, den värsta tiden på hela året. Jag hatar julen sedan två-tre år tillbaka,innan dess älskade jag den. I år blir den dock ännu värre ur flera aspekter så jag funderar faktiskt på att vara hemma själv med mollan och mysa och öppna julklappar ist. 

Folk verkar liksom inte förstå att bara för att jag inte beklagar mig över min ångest så mycket så mår jag inte bra och jag orkar knappt vara social mot min egna familj.  
Hade det varit ett år som molly skulle vara hos sin pappa så hade jag med all sannolikhet varit hemma själv men nu vet jag inte 100. Aja, nog om det, än är inte dagen kommen och inte heller en enda julklapp inhandlad. Funderar på att skita i det med, förutom till molly det måste jag tvinga mig själv till. 

I morgon åker Mollan hem till sin pappa och livet blir så mycket tråkigare.  Tycker verkligen inte om att inte ha henne hos mig. Hade det inte varit för mig så hade inte hon funnits och hade det inte varit för henne så hade inte jag funnits, simple as that. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0