Våga vägra 😉

Har hört talas omfattar man ska dra ur sina mobilladdare, min ena har suttit konstant i vägen i ett halvår, vad skulle det göra? Det är dessutom en laddare som används kanske en gång varannan vecka haha.
Jag förstår absolut den aspekten att det skulle kunna börja brinna, det köper jag men det är oftast under tiden något laddar som det händer. Har man en laptop så sitter ju den i konstant eller det har iaf mina gjort.

Det är samma med tvn, trycka på en knapp? Har jag aldrig gjort. Jag kollade min nya tv, hittade inte ens en knapp att trycka på? Men den kan väl ändå inte börja brinna av den anledningen? Då måste ju anledningen vara att det skulle dra ström? Det kan ju omöjligt röra sig om mer än ett par kronor extra och det är det värt för mig. Tänk känslan när man sitter i soffan och trycker på fjärrisen och inget händer för man har stängt av på knappen, ne fyyyy.

Sist men inte minst så finns det säkerligen en miljöaspekt i det hela också. Jo visst bör man vara rädd om miljön. Men jag har gått till stallet tre ggr i sommar. De utsläppen jag besparade miljön då lär ju göra större skillnad än om jag trycker på knappen på min tv eller drar ur min laddare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0