Schwein

Jag kan inte bestämma mig för vad det är som gör mig mest förbannad. Om det är lögnerna, utnyttjandet eller all manipulation som jag utsatts för? 
Jag om någon har blivit psykiskt misshandlat. Vi hade en överenskommelse och den svek han. Han lovade och lovade men höll inget av det. När min magkänsla sa till mig att något inte stämde och jag ifrågasatte honom så blev jag utskälld efter noter och fick inte höra av mig. Jag har aldrig någonsin tidigare i mitt liv upplevt sådan ångest som då och det var han väl medveten om och ändå fortsatte lögnerna. 
Jag hade rätt hela tiden och han kunde med att bli arg för att frågade, så svinigt. 
Ungefär lika svinigt som att bryta upp med mig för att man "vill vara ensam och fokusera på sig själv" och sen sitter man två veckor senare och raggar efter ligg på tinder....
Men har man inga gränser så kan man göra vad som helst med vem som helst (tro mig han kan) "kräks". 
Har man heller inget samvete så kan man psykiskt tortera en annan människa hur länge som helst utan att känna den minsta skuld. 

Nu är det dock över och han har ingen makt över mig längre, måste kännas trist att inte kunna manipulera mig och mina närstående längre men han verkar ju ha hittat någon ny att göra det med som tur är så han inte tappar stinget liksom. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0