När någon var sig vara en helt annan någon

Det tar aldrig slut, mer lögner, mer svek. Allt i flera års tid har varit lögner om allt och alla och jag har bara köpt det rakt av. Så jävla förblindad kan man tydligen bli av kärleken. Jag har insett att jag blivit manipulerad från dag ett och jag vet inte hur jag ska kunna bearbeta det hela. När någon man älskat så mycket att man skulle kunna dö för den personen visar sig vara någon helt annan, det sätter sina spår.
Jag brukar ändå inte vara lättlurad men han fick mig direkt på fall och jag har alltid litat på honom. 

Hur mår jag då? Jag är fortfarande i någonslags chocktillstånd tror jag men jag har aldrig riktigt känt den här totala meningslösheten innan. Ångesten är inte så farlig utan det är just den där känslan av att menlöshet som är jobbig och det är även den känslan som är farlig när man känner att man inte reagerar längre utan man bara är.

Men iaf så har jag idag kontaktat ytterligare människor och fått nya saker bekräftade. Det är både på gott och ont för egentligen vill man ju inte veta sanningen om vad som skett bakom ens rygg. Men det är ändå skönt för ju mer jag får veta ju mer förstår jag att felet knappast alls ligger och har legat hos mig. 

Jag har så mycket att skriva egentligen men kan ju spara lite till varje dag ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0