Det största sveket

Igår tog jag ett av de jobbigaste samtalen jag någonsin tagit. Jag var till slut tvungen att förklara för min dotter att den hon älskar och ser som "sin bästa *****" inte längre älskar henne och att han inte vill prata med henne mer. Jag var också tvungen att förklara att hon aldrig någonsin kommer få träffa honom igen. Först tog hon det bra och ställde lite frågor men sedan blev hon jätteledsen, grät och tog gosedjuret han gav henne när hon föddes och lade in i sin garderob och sa att hon inte älskade den längre. 
Gjorde det ont i mitt hjärta? Ja något så fruktansvärt. Jag har försvarat honom och alltid talat gott om honom inför henne, bedyrat att han älskar henne men nu orkade jag inte ljuga längre. Jag orkar inte se hennes förväntansfulla ansikte när hon frågar när vi ska hälsa på honom (som han hade lovat) eller besvikelsen i hennes ögon när hon inte får ringa till vad hon säger är hennes "bästa vän". Dom pratade nämligen med varandra tre dagar i rad innan han ballade ur. Så det är nog en chock för henne också det här. 
Det sveket gentemot henne är nog egentligen det allra värsta, en frisk människa gör inte så mot ett barn. Men hon är stark min lilla tjej och framför allt så har hon världens bästa pappa så att hon inte tappar tron på alla killar som jag har gjort. 


Älskade du 💗

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0