Betrayed

Att ha ett gott hjärta och vilja väl är en bra egenskap. Men ibland går det för långt. 
Att ställa upp och prata i timmar när någon behöver en för att nästa dag när man själv behöver lite stöttning inte ens kan få så mycket som en textrad tillbaka. 
Jag förlåter alldeles för lätt. Jag glömmer aldrig men jag förlåter. Vilket gör att jag kan bli överkörd hur många gånger som helst av samma person. 
Vilken idiot tänker ni då! Ja jag är fullt medveten om det men det är sån jag är och jag vet inte hur jag ska göra för att ändra på det! 
Jag är van vid att bli sviken och bortprioriterad ända sedan mellanstadiet och det sitter väl i antar jag. Att aldrig känna att man duger eller är lika bra som alla andra. 
Därför låter jag fortfarande människor utnyttja och behandla mig illa för att sedan låtsas som att allt är bra när jag "passar" igen. 

Jag har ett par fina vänner också som aldrig betett sig så och de gör att jag iaf inte helt tappat tron på mänskligheten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0