Bedrövligt!

Jag hade egentligen tänkt skriva något vanligt inlägg om något jag är föebannad för eller om min katt eller liknande men jag kan knappt tänka på något annat än den här fruktansvärda katastrofen som äger rum i vår värld. 

Jag blev fruktansvärt illa berörd av bilderna förra veckan då över 70 flyktingar kvävts ihjäl i en lastbil och idag rann det liksom över då bilderna på den livlösa kroppen på stranden dök upp framför mina ögon. Han var tre år gammal och hans föräldrar var tvugna att riskera hans liv för att kunna rädda hans liv. Förstår ni?! Inte fn sätter man sitt icke simkunniga barn på en båt mitt ute i havet om inte läget är helt desperat? 
Då tycker alltså typ 20 % av svenska folket att vi ska hjälpa dom på plats och stänga våra gränser? Hur kan man ens tänka i dom banorna? Det finns ingen möjlighet att hjälpa dessa människor på plats, det går inte att skydda dom från de bestialiska mördarna som härjar i deras hemland. Dom måste bort därifrån för Guds skull och då måste vi som medmänniskor hjälpa till! 
Jag köper inte alls argumentet om att de är så mycket fler som dör i svält runt om i världen, DOM kan man hjälpa på plats och det gör vi också men det ena utesluter väl inte det andra? Nej precis som i debatten i går mot Annie Lööf så har Jimmie Åkesson inget vettigt att komma med, han är som en sönderspelad LP som bara står och hackar.

Jag har inte så mycket pengar att bidra med när jag själv är en sån där pensionär som det ska vara så synd om för att dom "asylsökande får ju så mycket mer pengar än vad en pensionär får", men jag har bidragit med vad jag kan. Det är min plikt som medmänniska för fasiken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0