Fighting spirit

Hej alla!
Livet är en kamp för många har jag förstått. Det spelar ingen roll om man är rik, vacker, gift osv "alla" har vi våra bekymmer. Anledningen till att jag skriver alla inom citationstecken är att det fortfarande finns de sk "bananskalsmänniskorna" som bara glider genom livet utan en enda motgång och tycker att man som sjuk ska "rycka upp" sig eller varför inte "tänka på barnen i Afrika", det är också en klassiker.

Jag undrar ibland, om jag själv hade kunnat på något sätt göra så att jag mår bättre tror ni inte jag hade gjort det? Jag är ingen idiot! Det är ungefär som att jämföra med att en diabetiker struntar i att ta sitt insulin. 

Det är inte accepterat i samhället att vara "sjuk i själen" som jag brukar uttrycka det för det syns ju Inget utanpå. Men jag jag kan lova att den smärtan jag upplever när jag mår som allra sämst är tio ggr värre än den jag upplevde när jag födde barn för att nämna ett exempel. Skillnaden är bara att mot smärtan innuti finns inget bot, den går inte över. 

Det hjälper inte att "tänka rätt" eller "sluta grubbla över saker" jag bestämmer inte över det själv.
Jag skulle göra vad som helst för att få vakna upp en morgon och känna att livet ger mig glädje, någon dag kanske det blir så, vem vet :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0