Moral standards

Jag är en människa som står för mitt ord. Har jag sagt att jag ska göra en sak så gör jag det. Har man en överenskommelse förutsätter jag att den hålls osv. Tyvärr har inte alla lika hög moral har jag förstått. 

Jag är så oerhört glad över att ha blivit uppfostrad i en familj där man har sunda värderingar och framför allt där man fått lära sig hur man beter sig i olika situationer. När man är bortbjuden, när det är kalas osv. 
Att man är vänlig, artig, 
rent och snyggt klädd osv är för de allra flesta en självklarhet när man går bort på olika tillställningar men alla har inte fått lära sig vanligt jädra hyfs rent ut sagt. 

Jag har också fått lära mig att det är bättre att vara tyst än att starta diskussioner i vissa ämnen såsom religion och politik. Där kan jag ibland brista när jag blir tillräckligt förbannand men oftast brukar jag försöka stå över det hela. Man kan inte älska alla men man kan respektera alla och framför allt måste man respektera allas olika åsikter (inom rimliga gränser). Detsamma gäller att man måste respektera att man har olika tro och olika politiska värderingar. Jag har inga problem med att låta människor veta vad jag tror på eller vad jag röstar på men jag har inte heller något behov av att basunera ut det till allmänheten. 
I min värld får man tycka precis vad man vill så länge man anser att ALLA människor är lika mycket värda (pratar inte om kriminella nu, den aspekten kan  vi behandla någon annan gång) oberoende tro, hudfärg eller politisk åsikt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0