Börja om från början

Jag har funderat (och förfärats) över hur katastrofalt dåliga vissa är på det svenska språket. Framför allt är det skrämmande att se hur dåligt många vuxna faktiskt stavar. Jag förstår verkligen inte varför? 
Okej om man har ett annat ursprung eller lider av dyslexi då köper jag det absolut, men vad beror det annars på? 
Måste ju vara ren och skär lathet. Eller så är man uppvuxen under en sten ute i bushen.. 
Och skyll nu inte på "autocorrect" på mobilen för den stavar inte fel om du inte lagt in ordet fel från början ;)

Fick se prov på detta härom dagen nämligen och jag kunde inte annat än att skratta åt eländet samtidigt som jag faktiskt blev lite smått rädd just för att personen i fråga inte ens kunde stava till ett enkelt svenskt ord. 
Det är pinsamt för bövelen att skylta med sin okunskap och ointelligents på det viset. Titta på lite " fem myror är fler än fyra elefanter" så kanske ni kan lära er ett och annat! 
(kan tillägga att detta inlägg inte vänder sig till någon av mina vänner eller bekanta då dessa mycket väl kan stava till de mest basala orden i den svenska ordlistan). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0