True or false

Falskhet är något jag verkligen har ont av.
T.ex en person tar bort en som vän på fejjan och så tror dom att man nästa dag i affären ska heja och tjöta lika glatt som vanligt. Det köper inte jag!

Eller personer som utåt sett ska vara så himla perfekta och döma andra människor men under ytan finns det en helt annan sanning.
Där kan jag ge ett väldigt tydligt exempel ur mitt liv.
En person som jag inte kände speciellt väl utan bara pratade med ibland. Hon var så otroligt glad och trevlig, skulle alltid stanna och prata osv. 
Pratade ofta om hur lycklig hon var och hur mycket pengar saker kostade som hon hade. Hade en man, flott hus, företag, dyra kläder osv. 
Sanningen var lite annorlunda, ett år senare är hon separerad och har kronofogden efter sig. 
Denna människa är nog det falskaste jag träffat av många anledningar, hon var nämligen en av dom som smörade som satan för mig för att sedan ta bort mig som vän (kanske för att hon var avundsjuk på vissa saker ;).

Vad jag menar med det här är att kör med raka puckar i stället. Tycker du illa om någon smöra inte för den personen. Utge dig inte för att vara något du inte är.  Sanningen kommer alltid ikapp, alltid!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du är så klok människa!

2014-03-20 @ 14:04:40
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se
Postat av: Sandra

bra bettan!! Finns många falska, och de som utger sig för att vara så perfekta är det inte.... Perfekta är dom som inte skryter om det! Glm inte att kolla på paradise hotel Danmark..

2014-03-20 @ 17:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0