Hen, han, hon, det

Ja käre barn vilka diskussioner det varit idag. Jag är helt utmattad.
Jag måste dock erkänna att jag är lite rädd för radikala feminister som vägrar raka sig och tycker män är svin.
Man får väl göra hur man vill med sin kroppsbehåring vare sig man är man eller kvinna....
Själv hatar jag allt som har med hår att göra (förutom det på huvudet). 
Men man behöver ju inte visa upp sin orakade armhåla bara för att markera sin ståndpunkt anser jag, det äcklar iaf mig. 

Att kvinnor och män ska samma lön för samma arbete och vara lika mkt värda är självklart men räcker inte det? Måste det könskvoteras och utjämnas överallt? 
Kvinnor och män har olika styrkor och svagheter så är det. Vi är födda med olika kön av en anledning hur skulle vi annars kunna reproducera oss? 

Nej, låt män vara män och kvinnor kvinnor. Kul om alla skulle försöka vara så könsneutrala som möjligt. Ingen mystik och spänning alls....

Ps: den som kallar min dotter för en hen åker på en feting :Ds



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hejsvejs.

Alla feminister är inte radikala, och jag har verkligen svårt att se att en feminist kan skrämmas mer än en Sverige demokrat med deras människosyn. Hejja feminismen ut med rasismen säger jag. Och nej, jag kallar inte mig själv en radikal vänsterfeminist, utan en feminist, som vill ha jämnställdhet när jag kommer ut i arbetslivet, kunna gå ut och dansa utan att bli tafsad på och vill kunna känna mig snygg utan att uppnå på alla sjuka skönhetsideal. Och jag är fortfarande en kvinna för att jag tycker det, den enda som kan bestämma vad jag är, det är ju jag.
Tänkte bara säga det.

Och ett tips är att kolla här: http://flora.metromode.se/category/feminism/page/2/

Svar: Nej alla är inte radikala men det är dom som skrämmer mig ;).Jag har aldrig stött på någon SD:are som uttryckt något konstigt i verkliga livet så det kan jag inte svara på om dessa skulle skrämma mig mer.
Jämnställdhet är som jag skrev innan en självklarhet men är det jämnställt om det är ett företag bestående av 75% män och Pelle passar bättre för jobbet än Maja men Maja får jobbet för att hon är kvinna? Den som passar bäst för jobbet är väl den som ska ha det?
Sen när det gäller tafsandet på krogen, är det okej om en kvinna då tafsar på en man? För vi är då inte mycket bättre tyvärr....
Caroline

2014-03-06 @ 17:04:18
Postat av: Matilda

(och jag är inte feminist för att jag hatar män, jag gillar män)

2014-03-06 @ 17:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0