This is what I'm made of

Som jag skrev igår är jag rätt "anti" saker som man enligt normen "ska" tycka om. Däremot är jag rätt gammaldags av mig på många sätt.

Jag tycker att killen är den som ska fria och helst ska giftermålet ske inom ett år. 

Jag anser att sex är något man har med den man älskar och inget man går från " säng till säng" för.

Abort kan vara nödvändigt i vissa fall men ska absolut inte ses som ett preventivmedel som vissa verkar anse.

Man börjar inte äta innan alla har satt sig till bords. Man talar inte med mat i munnen, slafsar inte och lämnar inte bordet innan alla ätit upp.

God språkkunskap är viktigt och något som det slarvas för mycket med! 
Inget domma, cyklen och nycklen här inte (ryser). Kan finna många hemska exempel men jag nöjer mig med dessa just nu;)

Man ska vara artig. Säga tack för maten, tack till expediten i kassan, hålla upp dörrar för nästkommande, ge sin sittplats till bättre behövande osv. Sunt förnuft kallar jag det. ( nej Sandra man ska inte svära åt tanter ;)

Jag kan nog komma på många fler saker fast vissa håller jag för mig själv för att inte skapa värsta debatterna och bli utpekad som både det ena och det andra. 

Detta är alltså saker som jag tycker och tänker och som på många sätt glömts av i dagens alltmer slappa och frigjorda samhälle. Finns säkert fördelar med det också även om jag har svårt att se dom! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha inte skulle du svära åt tanter nu inte! Dock blir jag lite orolig...jag har säkert pratat med mat i munnen åt dig,och säkert sagt nycklen! Fanns med i min ordbok i mobilen iaf ;) domma med....!!

Svar: Haha det är lugnt Sandra, du har så mycket andra dina egenskaper så det väger upp isf :)
Caroline

2014-07-16 @ 11:58:20
Postat av: sandra

Det var jag som skrev!

2014-07-16 @ 11:59:11
Postat av: Danny S

hej Caroline. Glöm inte hör av dig, det börjar dra ihop sig! Puss / D

2014-07-20 @ 08:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0