Common sense

Jag ska fatta mig kort för imorgon är vardagslivet tillbaka på riktigt med dagis och grejer. Ja jag väljer att kalla det dagis för det har det alltid hetat innan!
Jag blir så trött när det ska ändras på saker och ting!
Det går till överdrift på många plan. Det ska heta hen, tjejer får inte se ut som tjejer och vice versa, får en fotbollsspelande kille en bil så måste en tjej få det också, man får inte ha mörkhyade dockor i disneyfilmer och pepparkakor är grymt farligt! 
Lägg av liksom, när ska det ta stopp?

Självklart ska alla ha samma rättigheter och lika lön för lika jobb men det är skillnad på kvinnor och män det är bara att inse! Vi har olika kvalitéer och styrkor. 
Självklart ska inte rasism uppmärksammas men är det inte lika taskigt med snögubbar då tex?

Nej, lagom är bäst och framför allt ett sunt förnuft! 

Nu blev det långt ändå! 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0