Vila i frid

Jag finner det så otroligt sorgligt när människor väljer att avsluta sina liv. Speciellt när det är sådana genier som Robin Williams som ger upp.
Det är fruktansvärt att någon ska behöva må så dåligt att de inte finner någon annan utväg.
Jag kan inte förneka att tanken funnits där hos mig också i mina mörkaste stunder men det är lång väg att gå mellan tanke och handling!

Det som retar mig när det kommer till andra människors syn på självmord är de som anklagar den som gör det. "Det är själviskt", " det finns alltid hjälp att få" osv..
De som uttrycker sig så har aldrig befunnit sig i det där mörkaste hålet fyllt av så mycket desperation att man gör precis vad som helst för att ta sig ut ur det. Det ska dom vara oerhört tacksamma för!

Vila i frid fantastiska människa! Hoppas du funnit den frid du så innerligt behövde!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0