The Child in you

Får man som förälder bete sig hur som helst? Har man ändå inte ett visst ansvar att vara en "bra" människa utåt sett? Jag själv tycker det. Ett barn ska inte behöva se sina föräldrar fulla, de ska inte heller behöva lida av sina föräldrars beteende när de blir äldre och folk runt omkring pratar. Detta gäller ju inte bara alkohol förstås. 
Barn förstår mer än vad man tror och jag har både sett och hört flertalet incidenter som barn tydligt snappat upp och som inte är lämpligt. 

Man behöver inte sätta sitt liv på paus bara för att man fått barn, dock bör man tänka sig för på ett helt annat sätt. Klart man kan gå ut och ha roligt, dricka alkohol och prata med roliga människor. Men inte i sällskap av sitt barn och inte "gå över gränsen". 

Som på fredag då min finaste vän fyller år, då ska det drickas vin och tjötas :) men det händer inte ofta och då är Molly hos sin pappa och inte kommer jag dra ned någon främmande karl hem heller ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0