Be Nice To Eachother

Ibland kan man fundera på hur bra alla dessa sociala medier är egentligen? Visst är det bra att kunna hålla kontakten med gamla vänner och att i viss mån kunna få uttrycka sina åsikter. Men får man verkligen skriva vad som helst? Svaret är ju självklart nej, men vart går gränsen? Det är där vi kommer till problemet!
De flesta har ju en spärr som gör att de inte hänger ut eller namnger specifika personer eller grupper. Men alla har inte det. Hur många personer tror ni egentligen det är som varje dag får läsa nedervärderande saker om sig själva?

Alla har rätt till en åsikt hur illa den än må vara men man får dock inte uttrycka vad som helst! Människor påpekar ofta "yttrandefrihet" men glömmer läsa på om "ärekränkning".
Jag kan också uttrycka mindre bra saker om andra men jag använder inte min Facebook eller blogg till att skriva ut t.ex "Doris Karlsson hon är minsann en riktig skitstövel som bara snattar på ICA" (hoppas nu ingen Doris Karlsson tar illa upp) men jag hoppas ni ser poängen!

Varför kan inte alla bara vara snälla mot varandra och tänka som jag och Sandra istället?


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Nä du, det kan man fråga sig? Jag ställer oxå samma fråga, nästan varje dag när man läser saker på FB mm. Vissa saker hör inte hemma där, en del grejer kanske man ska hålla inom familjen tex och som du säger, inte babbla om på sociala medier!

2013-05-27 @ 07:35:35
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se
Postat av: Sandra

Tänk så lätt om alla tänkte som vi haha! :))

2013-05-28 @ 09:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0