Make a difference

 
 
Jag blir så ledsen och frustrerad över vissa människors sätt att se på djur.
Jag har två katter som fortfarande bor kvar hos Marcus för att jag helt enkelt inte vill flytta på den som skulle bo hos mig egentligen.
Pyret som katten heter är en helt ordinär långhårig huskatt även kallad "bonnkatt" på 10 år. Den katten är en av mina bästa vänner!
Jag vet inte hur många vändor vi har gjort till olika djursjukhus med henne och hur mycket pengar vi lagt ner men jag skulle tippa på runt 30000:-.
För vissa låter det helt otroligt, för mig är det lika självklart som att ta ett barn till läkaren vid behov.
Så länge prognosen är god och katten inte utsätts för onödigt lidande finns det inga andra alternativ och detta gäller naturligtvis även min häst.
 
Jag anser inte att man har rätt att ha djur om man inte gör allt för att de ska må så bra som möjligt. Man har ingen anledning till att skaffa ett då överhuvudtaget faktiskt.
Ett djur är ingen "slit och släng-vara", det är en levande individ som har känslor och som förlitar sig på dig att ta hand om denne.
 
Pyret <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

djuren är de bästa <3

2013-06-19 @ 07:25:19
URL: http://sandyin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0