Zzzzzz....

Insomnia is here! Fast jag får skylla mig själv för det är jag som vänt på dygnet mitt klantarsle.

Det är konstigt det här med sömn.
Jag är absolut ingen morgonmänniska utan jag älskar att sova länge. Den optimala tiden att gå upp är runt 10.30 om jag får välja. Att gå upp innan åtta är för mig näst intill plågsamt och gör jag det så mår jag dåligt fysiskt hela dagen med illamående, magont och huvudvärk. Detta trots att jag kanske lagt mig vid 22-23 och fått mina åtta timmars sömn.

Att sova länge på morgonen är ett val jag gör som säkert stör någon även om ingen har rätt att bry sig. Som tur är har jag även en sambo som gillar att sova. Det hade aldrig fungerat om han ville gå upp och börja dagen kl åtta när han är ledig eftersom jag inte kan sova när någon är uppe.

Att sova är ibland det absolut bästa som finns och får jag inte mina åtta (helst nio) timmars sömn kan jag bli en riktig bitch.

Jag förstår ju själv att jag inte kommer kunna sova på det här viset när jag börjar ha Molly hos mig på nätterna, men tills dess tänker jag passa på och fram till åtta-nio sover hon iaf och det klagar jag inte på ;)

Nej, nu vill jag sova! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0