"Mitt barn är bäst"

Det verkar vara en väldig hets bland småbarnsföräldrar över hur långt ens barn kommit i utvecklingen. Det är en utav orsakerna till att jag håller mig undan diverse sammankomster med mitt och andras barn. Alla barn utvecklas i sin takt utan att någon är bättre eller sämre.
Jag vill inte sitta där och höra " men oj har inte ens Molly fått sin första tand" osv. Och då känna att jag måste säga "nej men hon kan minsann det här och det här". Tvingas hävda mitt eget barn, för att sedan gå hem och googla "när kommer första tanden" och " hur märker jag om mitt barn är normalt eller ej ".

Jag själv började inte gå förrän jag var runt 14 månader gammal. Dvs väldigt sent. Däremot kunde jag läsa och skriva rätt långt innan jag började skolan. Så jag vill nog inte påstå att jag är efter och några fel på motoriken har jag inte heller så vitt jag vet!

Alla individer är olika och man utvecklas olika.
Jag hoppas att min lilla dotter får växa upp och vara precis som hon är och vill vara. Även om hon kanske inte kryper snabbast eller äter tacos först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0