Losing some weight

Jag har aldrig något lust att skriva på dagen, det är på kvällen som alla tankar snurrar omkring. Som Kapten Röd säger "allting går upp för mig när solen går ner".
 
Jag tänkte faktiskt skriva om något annat än ångest, nämligen viktnedgång. Jag gick ju upp en del när jag väntade Molly, inga extrema mängder och en vecka efter förlossningen hade jag gått ner 14 utav dom. Men det är dom där sista kilorna som jag nu vill jobba bort. Dessutom har jag de sista tre-fyra månaderna lagt på mig ett par extra onödiga sambokilon;)
så nu efter årsskiftet så började både jag och Gabriel att tänka på vad vi stoppar i oss plus att vi försöker röra oss så mycket som möjligt och på två veckor har jag faktiskt gått ner tre kg vilket jag tycker är helt okej!
Nu är det bara att följa ssamma mönster. Sju kg till så är jag nere på vad jag vägde innan jag var gravid och sedan ytterligare 5 kg så har jag nått min målvikt. Inte omöjligt på något sätt men däremot kan det stundtals bli kämpigt
 
Igår var jag ute för första gången och sprang på riktigt på över 1½ år. Det var jobbigt, satan vad jobbigt det var! Men jag tvingade mig själv att springa hela vägen och jag gjorde det, tre kilometer! Det är jag faktiskt riktigt stolt över!
 
Idag ska jag däremot ta det lite lugnare och unna mig en stund i solariet:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0