Afraid of the illness

Varför ska jag vara så rädd och orolig för allt? Hur kan jag vara totalt livrädd för en sådan sak som magsjuka,
Nu ikväll började min sambo må illa, riktigt illa och då växer paniken inom mig. Jag blir kallsvettig, illamående och ångestnivån är hög. Nu ligger han i sängen sedan en timma tillbaka och än så länge inga kräkningar. Men jag är spänd som en pinne och rycker till av varje litet ljud, beredd på att han när som helst bara ska rusa till toaletten.....
 
Jag önskar mig mest av allt att någon kunde lära mig att inte vara rädd och orolig och ha så mycket ångest över allting. Att bara ta dagen som den kommer och att vakna upp med ett leende. Att se fram emot saker, att se fram emot livet. Att lära mig glädjas över de fantastiska saker som jag faktiskt har att vara tacksam över. Att inte känna att livet typ tagit slut bara för att jag fått diverse sjukdomar att dras med. Att kunna ta motgångar utan att "gå in i väggen", att klara av livet helt enkelt!
Ska det vara så svårt? Man kan byta ett hjärta och åka till månen men inte bota IBS och dämpa min ångest.
 
Nu ska jag försöka få lite sömn, på soffan (ja så rädd är jag för diverse kräksjukor!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0