Who let the dog out?

vilken konstig dag det har varit idag egentligen. Inte nog med att jag varit och gjort obehagliga undersökningar, på eftermiddagen var jag med om något annat som skrämde skiten ur mig (nästan).

Jag var på väg till Ica för att handla. Utanför Ica sitter en stor hund bunden (iaf tror jag att den är det). När jag kommer närmre ( ca tre meter ifrån) så ser jag att den är lös för kopplet ligger jämte. " oj vilken lydig hund det måste vara" hinner jag tänka innan jag i ögonvrån ser hur hunden kommer rusandes och skällandes mot mig. Den slänger sig upp på mig och biter tag i min arm. Som tur var har jag ju lite erfarenhet av hundar så jag står bara helt still, hunden släpper taget och hoppar ner.

Ingen större skada skedd men fy vad skakis jag var. Det kunde gått illa! Nu ska jag tillägga att hunden hade tagit sig lös själv och ägaren som kom ut sen bad om ursäkt. Men obehagligt var det!
Nu vet jag mycket väl att alla raser kan visa aggressivitet men jag hade iaf inte blivit lika rädd om en labb eller pudel hade gjort likadant (det här var en rottweiler). Vissa raser inger mer respekt det är väl kanske just därför används mycket som vakthundar. Dessutom är de ju riktiga muskelberg!

Hur som helst gick ju allt bra och jag tror nog att ägaren kommer binda sin hund lite mer noga nästa gång ;)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Fy va obehagligt! Jag som dessutom är lite hundrädd! Eller än värre, tänk om det vart Emil eller Albin. Emil älskar alla djur och går glatt fram om man inte håller i honom...

2013-02-21 @ 08:46:35
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0