Findus, nej tack!

Jag bara måste kommentera det här med hästköttet i findus lasagne. På något sätt blir jag faktiskt illa berörd av det hela och jag kommer inte direkt inhandla produkter från det företaget på ett bra tag.
 
Jag tillhör skaran som säkert anses "fjantig" för jag skulle aldrig i mitt liv medvetet äta hästkött. Det är för mig lika självklart som att inte äta katt eller hund. Hästen för mig är ett husdjur och det skulle verkligen vara som att äta min kompis.
Jag äter iofs inte kalv,lamm eller rådjur heller men det är för att det helt enkelt bara känns fel för de är så små och söta. Lamm smakar dessutom riktigt illa.
Nu visar det alltså sig att Findus har både häst och kanske åsne (!?) kött i sin färdiga lasagne. Och ja, jag har ätit den, dock var det längesedan men man vet ju inte...
Det här visar ju bara ännu mer på hur fucked up världen verkligen är. Jag får väl bli en självförsörjande vegan eller något för att kunna lita på vad jag får i mig. Dags att börja odla!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag håller med! Kommer dröja läääänge innan jag köper någon som helst färdigmat efter detta (inte för att vi äter så mycket färdigt ändå)! VIDRIGT!

2013-02-12 @ 08:56:48
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0