Diagnosen

Det här är en jävla fucking skitsjukdom rent ut sagt och nu syftar jag inte på magen utan min ångestsjukdom!
Min sjukdom heter GAD (generaliserat ångestsjukdom) vilket kort sammanfattat betyder:

"En person med generaliserat ångestsyndrom är:

•mer eller mindre konstant ängslig
•osäker
•okoncentrerad
•rastlös
•pessimistisk
•spänd
•stresskänslig
•lättretlig

Han eller hon kan även lätt bli uttröttad. Det är vanligt med dålig sömn och att man oroar sig på ett överdrivet sätt för stort som smått. Det kan i sin tur ge kroppsliga besvär som spända muskler, huvudvärk, tandgnisslan, svettningar, darrningar, muntorrhet, hjärtklappning, mag- och tarmbesvär och ett behov av att kissa ofta."

Kopierat från www.vårdguiden.se

Ja så ser det ut och alla sakerna stämmer in på mig. Det är nog faktiskt första gången jag går ut och berättar min diagnos. Jag har aldrig reflekterat över den direkt utan bara levt i den, med den. Plus detta lever jag med panikångestattacker, magsjukdomen och för tillfället en deppression så därför ser livet ut som det gör just nu.
Någon hjälp får man dessutom inte heller i den här stan, psykvården är verkligen under all kritik att det är fan inte konstigt att så många stackare väljer en annan, hemsk utväg. Om det ska jag skriva en annan gång.....

Nu, sova om John Blund nu vill infinna sig!


Kommentarer
Postat av: Sandra

<3

2013-02-04 @ 07:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0