Insane in the brain

När hjärnan inte vill samarbeta utan kör sitt egna race är det lätt att tappa tron på det mesta. Jag hatar min hjärna, den har förstört mycket i mitt liv.
Jag önskar jag kunde vara glad och inte oroa mig för allt men jag fungerar helt enkelt inte så. Inga mediciner eller terapeuter i världen verkar kunna ändra på det...

Att lära sig tänka rätt är ju enkelt för "friska" människor att säga. För mig är det inte så. För mig kommer allt negativt att hända hela tiden! Värsta tänkbara scenario kommer att inträffa, var så säker och var beredd!
Det är jag, beredd alltså! Men hjälper det? Blir katastrofen mindre plågsam om jag gått och tänkt på den i fem år innan och "förutsett" den? Nej troligtvis inte.... Förstår jag själv att mina tankar är helt åt helvete? Ja! Kan jag styra dom själv? Nej!

Jag är så trött på hela skiten, jag vill leva livet, njuta av fina människor och djur i min närhet, jag vill känna lycka inombords inte ångest.
Det ligger ett litet mirakel och snusar tre meter ifrån mig och jag vill vara den bästa mamman jag kan för henne! Jag ska göra allt som står i min makt för att hon inte ska bli som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0