I swear to tell the truth and nothing but the truth!

"Finns det hjärterum så finns det stjärterum"
" Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"

Sådana ordspråk kan få mig att formligen må illa!
Det är så käckt med glada, lyckliga människor som skriver så och upp till lägger de ut bilder på rosenbuskar, glada ungar eller ett vinglas i solen!
Jag är dock inte lättlurad att jag går på det. Bakom den perfekta, käcka fasaden gömmer sig oftast något helt annat! Jag kan ju inte gå in på några specifika fall men jag har sett det så många gånger!
Varför inte vara sig själv istället? Ingen mår 100 alltid, inget förhållande är problemfritt! Man kan vakna upp och känna "fan vad jag mår ruttet idag" även om man har sambo, barn, pengar, djur ja, you name it! Människan är skapt så, vi är aldrig 100% nöjda, för vad ska vi då sträva efter?

För ett tag sedan träffade jag en person i affären som jag inte känner så speciellt väl men som kom fram och frågade hur det var. Hon berättade att hon gillade min blogg och att hon var så glad över att jag vågade skriva precis hur jag mår och hur jag upplever allt, för livet är verkligen inte rosenrött alltid!
Det gjorde mig så glad att höra det för jag vill vara ärlig! Jag vet att fler känner som jag även om de inte talar om det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0