Könsneutralt eller inte..

Jag bara måste kommentera det här med ordet "hen". Jag tycker det är så urbota löjligt så det finns inte! Varför liksom? Kan någon vettig människa förklara för mig vad det är bra för?

Flickor är flickor och pojkar är pojkar. Det är skillnad på oss vare sig vi vill det eller inte, det är bara att acceptera!
Däremot tycker jag absolut att man kan klä sitt barn i vilken färg man vill och att barnen ska få leka med dockor eller bilar vilket kön de än tillhör.

Jag anser att det på stora hela har gått alldeles för långt inom det här området i samhället. Mänskligheten består av två olika kön av en anledning, annars hade vi dött ut.
En "hen" för mig är dessutom detsamma som ett "det", alltså en transa, någon man inte kan se vilket kön den tillhör och det vill iaf inte jag bli jämförd med!


Kommentarer
Postat av: ullizbajz

fattar vad du menar..
men jag tycker det är helt okej om man t.ex ska träffa nån.. typ nån som säljer en klocka på blocket. så ska man åka hem till denna person o hämta den. vet man int könet kan man ju säga hen. men jag vet inte! FTW!!!!!!!!!

2013-04-25 @ 21:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0