Love me tender

Att uttrycket "du kan inte älska någon annan innan du älskar dig själv" skulle stämma tror jag inte ett dugg på. Däremot så tror jag det är väldigt svårt att känna sig älskad av någon annan innan man älskar sig själv.
Jag är en sådan person som inte älskar mig själv utan snarare så känner jag avsky gentemot mig själv.
Det är trist för det genererar i så oerhört mycket osäkerhet.

Under i princip hela mitt liv eller iaf den delen jag kan minnas har jag när jag sett mig själv i spegeln sagt eller tänkt diverse nedlåtande saker om mig själv. Ett tag undvek jag till och med att ha någon spegel.
Jag försöker sluta hålla på så för det tjänar ju ingenting till egentligen. Men jag tror på något sätt att det är en typ av självskadebetéende för när jag säger så till mig själv så känns allt liksom lite bättre bara för ett par sekunder.

Ni som läser den här bloggen tror väl att jag är någon slags första klassens psykopat som borde spärras in. Dock är jag helt ofarlig, jag har bara en hjärna som arbetar alldeles för mycket och åt helt fel håll!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag tycker ni är världens goaste grannar i alla fall och om du behöver något någongång så är jag ju för det mesta hemma!...och bakar...

2012-11-22 @ 07:02:05
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag håller med dig! min pojkvän älskar mig även om jag inte älskar mej själv. så vem kom på det uttrycket =P

molly blir större :) hon är så lik marcus på kortet =)

2012-11-22 @ 08:06:08
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0