Allt är toppen hela tiden varje dag!

Varför svarar man alltid " jo tack, de är bra" när någon frågar hur det är? Hur dåligt jag än mår så svarar jag alltid att de är bra. Jag antar att det är för att man inte orkar med att svara på följdfrågorna som kommer om man säger hur det egentligen är. Dock hade det varit ganska kul att se reaktionen om man gav ett svar som "det är åt helvete" eller liknande. De flesta människor hade nog blivit väldigt ställda för man förväntar ju sig det där obligatoriska "det är bra" svaret.

En annan anledning är nog att det anses lite tabu att må dåligt. Man ska vara en stålmänniska som klarar av allt. Man ska aldrig visa sig svag, aldrig visa sina problem utåt osv. På ett sätt kan jag hålla med om det. Har man en dålig dag pga något som inträffat så ska det inte behöva gå ut över andra människor på så vis att man är sur och grinig mot någon som inte förtjänar det. Däremot måste man få lov att visa sig sårbar och ledsen inför andra. Det är inget fult med det, alla människor har mindre bra dagar.



"Everybody falls, everybody cries
Everybody feels like a nobody sometimes.
You get up again, give it one more try
Everybody's got what it takes on the inside".

Kloka ord från några välkända smörsångare.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Mår inte dåligt så värst ofta... men vet ad du pratar om. För jag har oxå funderat på varför man alltid, alltid svarar att det är bra om det ej är det. Men jag tror som du att man orkar inte svara på földfrågorna..

2012-01-29 @ 11:39:35
URL: http://riderdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0