Just as usual

Precis som vanligt när den första riktiga snön kommer så måste alla påpeka det. Det skrivs statusuppdateringar från säkert 75% av alla medlemmar och alla måste poängtera det vita som faller från skyn. Det är ju jättesnällt att mina medmänniskor vill dela med sig av som händer i världen men finns det inte viktigare saker att tala om då?

Precis som vanligt när den första riktiga snön kommer så blir alla trafikanter chockade och det talas om trafikkaos.
Ja, det är halt ute på vägen. Men har man en rätt utrustad bil och kör efter hur situationen ser ut så är det inga problem. Man får helt enkelt använda sitt sunda förnuft och har man inget sådant kanske man inte borde ha något körkort heller.
Sedan finns det ju alltid de som brister i sina omdömen, idioter finns det överallt.
Jag måste även tillägga att jag inte riktigt förstår vitsen med att köra på bredden så fort det blir halt, men det är väl jag som är gammal kanske.

Precis som vanligt när den första riktiga snön kommer så blir hästarna helt knäppa. Idag hade "någon" glömt stänga grindarna till en av hagarna när vi skulle släppa ut hästarna. Detta resulterade i att jag och Marcus fick spendera 30 minuter i det krafftiga snöfallet iklädda "finkläder" med att försöka fånga in tre stycken helgalna hästar som sprang runt som idioter och tyckte livet var toppen. Men de var ju glada och fick motion iallafall!





Bilder från en annan vinter då jag och Sandra gav oss ut på en ridtur i snöstomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0