This is me

Jag önskar så att jag kunde ta mod till mig och verkligen säga allt jag skulle behöva säga.
Men det går inte, jag kan inte och framför allt så vågar jag inte. Allt man gör och säger kan få konsekvenser och jag är sådan som människa att jag ska vara "förnuftig" hela tiden. Inte göra impulsiva saker, inte sätta mig i jobbiga situationer osv.

Jag önskar också att jag vågade fråga saker som jag verkligen funderar över. Jag går ofta omkring och undrar om jag gjort något fel. Har någon en dålig dag och inte är på sitt bästa humör så beror det på mig. Jag analyserar allt som människor säger till mig och tolkar det alltid till det värsta tänkbara. Varför inte bara fråga rakt ut, jo för att sanningen skrämmer mig alldeles för mycket.

Allt grundar sig antagligen i min osäkerhet på mig själv. Jag tycker helt enkelt inte om mig själv. Det behöver man inte göra heller men det underlättar ju i relationer till andra människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0