I make my own choices

Idag var tanken att jag & Enya skulle ta en tur till den sk:militärbacken.  Det är en jättelång grusbacke i skogen där hästarna verkligen kan sträcka ut och springa av sig all överskottsenergi vilket hon verkligen behöver för tillfället.
Vi fick  dock ändra våra planer då jag hörde att det var några som höll på med motorsågar just där vi skulle rida. Är det något jag vet som Enya avskyr och är riktigt rädd för så är det just motorsågar och som läget är så vill jag inte riskera något i onödan. Därför tog vi i stället en annan lite kortare och lugnare tur.

Hon är verkligen rolig den hästen hon vet precis vilka sträckor som hon brukar få springa fort på och där är det liksom ingen idé att ens försöka samla upp henne. Istället kör hon sin egna taktik med huvudet rakt upp och öronen så mycket spetsade framåt åt de nästan går ihop. Haha, man kan inget annat än att älska henne!

Jag tänkte på det lite mer med att vissa tycker att man inte bör rida när man är gravid. Jag kan bara tala för mig själv och jag hade förmodligen blivit helt deprimerad om jag var tvungen att hålla upp med det så länge när jag mår bra. Enya är en del av mitt liv och jag mår bra av att vara med henne och vara ute och rida. Jag vill inte sluta leva bara för att jag ska bli mamma, då hade jag inte kunnat uppskatta att vara gravid. Däremot tar jag inte längre några onödiga risker när jag rider. Jag hoppar inte, jag undviker att rida på vissa ställen med andra hästar där jag vet att hon kan bli väldigt taggad osv.




Livskvalitet!


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Caroline!

Måste säga grattis till Er här också så roligt att Ni ska få ett litet knytte <3 Du har helt rätt med ridning och graviditet du känner när det inte funkar längre för ngn gång kommer det att du inte kommer upp jag vet :)för det är ngt som är i vägen. Det är ju ingen fara att rida bara du tar det lugnt och inte åker av men det vet jag att du gör. Kram

2012-01-16 @ 12:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0