20120223 (24)

Jag är så glad att jag har ett stall och en häst att åka till. Annars hade jag nog inte gått utanför dörren för tillfället, kanske inte ens upp ur sängen.
Det är för mig en total omöjlighet att vara ledsen när jag sitter på enyas rygg, hur dåligt jag än mår innan. Det är en fantastisk medicin för själen.
Idag lyckades jag även ge en man en tankeställare även om jag inte är speciellt stolt över sättet jag gjorde det på.
Det kom en liten ful silvrig bil körandes på den smala vägen utanför stallet. Mannen i bilen hade ingen tanke på att lätta på gasen så han brötade förbi i typ 70 km/h och sprutade grus på Enya. Deta resulterade i att Enya såklart blev rädd och studsade ner i en åker. Då gjorde jag det som kanske inte var mitt mest mogna drag, jag tog upp mitt mindre fina finger..
Döm om min förvåning när samma bil ett par minuter senare kommer åkandes igen, denna gången extremt långsamt och mannen drar ner rutan och ber om ursäkt! Det finns hopp om mänskligheten och har man tur kanske han inte gör om samma sak igen!


Kommentarer
Postat av: Martina

Ja visst låter farmor o farfar äldre, även faster o farbror. Mamma o pappa låter ju rätt vuxet det också ;-) Låter så underbart när du skriver om dig o Enya, skönt att det går bra att rida! Bra att gubben bad om ursäkt... Det minsta han kunde göra! Sen att du visa lillfingret hade nog dom flesta gjort. Stor kram

2012-02-24 @ 10:37:06
URL: http://envuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0