Mage och tarm

Jag försöker lära mig att livet går vidare trots att jag både mår dåligt i psyket och kroppen. Det är inte lätt och ibland eller ganska ofta om jag ska vara ärlig så är det väldigt svårt att se något ljus där framme i tunneln.

Jag vet att många anser att jag inte borde klaga och det är inte menat som att göra det heller. Men min blogg handlar ju ändå om mitt liv och mina känslor/tankar.

Min mage har ballat ur totalt de sista veckorna. Jag testade att utesluta laktos men det gjorde ingen som helst nytta så jag struntar i det. Glutenallergi är jag testad för och det visade inget så det är väl helt enkelt såhär jag ska ha det nu och resten av mitt liv.... Låter jag negativ? Tja, det är bara förnamnet!

Visste ni förresten att försäljningen av laktosfritt har ökat hur mycket som helst de sista åren!? Men egentligen är de flesta inte alls intoleranta utan de bara tror det. Detta visar forskningen så det är inget jag själv hittar på ;). Däremot är vuxna människor inte gjorda för att dricka en massa mjölk, det är också bevisat. Där med basta ;)


Kommentarer
Postat av: Martina

Har en kompis som har haft problem i många år men så provade hon en tid att utesluta både och, alltså både laktos o gluten samtidigt. Och det gjorde susen! Värt att prova.
Träffade din dotter i veckan, vi va på öppna förskolan - super söt och go, bra jobbat :)

2012-12-07 @ 21:36:56
URL: http://envuxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0