Time to look back

Vad jag saknar tiden då jag var 15-16 år. Då lekte livet på många sätt. Jag har haft så många fina och roliga stunder tillsammans med mina vänner från den tiden och trots att allt ser ut som det gör idag så ser jag tillbaka på den tiden och de människorna med stor glädje och kärlek. Den tiden kommer aldrig tillbaka och jag önskar att jag hade tagit vara på den bättre. Hade jag fått välja en tid i mitt liv att uppleva på nytt så hade det varit den utan tvekan!

Det är på många sätt bra att vara vuxen och ta hand om sig själv men allt var så mycket enklare på många sätt när man var yngre. Att ha sommarlov, sova i tält, smyga iväg på fester man inte fick gå på, dricka sig full på hemmagjort vin, smygröka i skogen, palla frukt och bara ha det slappt. Visst var det jobbigt att vara hopplöst förälskad i den i mina ögon perfekta killen. Jag minns ångesten när pengarna på kontantkortet på mobilen tog slut eftersom man skickade på den tiden för många sms, de kostade nämligen 2.50 styck. Eller när det vita kuvertet från Telia landade i brevlådan och man visste hur mammas reaktion skulle bli. Men framförallt minns jag alla roliga upplevelser jag delade med fina människor!




Caroline i egen hög person i 15-årsåldern med en otroligt passande hårfärg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0