Spar på energin!

Jag är dålig på att uppdatera och jag ber om ursäkt för det om nu någon bryr sig. Förresten kan jag inte alls byta rad när jag bloggar från mobilen, det kommer iaf inte med sedan. Teknikens under eller?

Jag har haft en bra dag idag. En jättemysig uteritt och så träffade jag trevliga människor och djur i stallet. Däremot kan jag inte riktigt slappna av för det finns riktiga "energi-tjuvar" i min närhet. Hur gärna jag än vill ignorera dom och helt enkelt bara glömma deras existens så sitter det ändå där i bakhuvudet och gnager. Det upptar till och med min tid så mycket att jag spenderade en timma in på småtimmarna med att fundera och fördöma dessa människors beteende.
Jag förstår inte vitsen med att vara otrevlig och tro att man skulle vara bättre än någon annan. Det är väl mycket bättre att vara ödmjuk och hjälpsam? Nej,nu får jag ta mig samman och tänka på de fina,roliga och speciella människor som jag faktiskt har i min närhet.

Det finns förresten ett bra ordspråk som passar in på dessa energi-tjuvar, faktiskt i dubbel bemärkelse. Nämligen "stor i orden, liten på jorden" ;-).

Kommentarer
Postat av: Annelie

Energi-tjuvar finns det gott om... jag har en del sånna i min närhet jag med! Men som sagt... det får man försöka ignorera, även om det är väldigt svårt i bland :)

2011-11-13 @ 11:03:28
URL: http://riderdressyr.blogg.se/
Postat av: Martina

Så trött på energitjuvar - har en energitjuv som jag irriterade mig på hela förra helgen då o då, speciellt söndagen. Ringde dock upp o konfrontera till slut. Vilket helt bryter mot mitt lilla motto jag skrev till dig på fb att: lägg inte energi på dom som tar energi från dig. Men ibland krävs det kanske för att få ett avslut. Dock upprepar sig samma sak även denna söndag o jag går o irriterar mig. Så nu tänker jag istället att man inte kan begära samma sak av andra som man begär av sig själv. Fast å andra sidan kan man ju inte bara acceptera att folk är riktiga svin o beter sig hur som helst.

2011-11-13 @ 19:37:28
URL: http://envuxen.blogg.se/
Postat av: SANDYYYYYY

vi får fösröka strunta i energitjuvarna. Vi är ju så bäst o grymmast, inte dom :)

2011-11-13 @ 19:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0