tankar om natten

Jag ska försöka mig på att skriva ett inlägg från mobilen. Det kan ofta resultera i diverse svordomar eftersom mobilen inte alltid samarbetar. Dessutom går det inte att göra ett radbyte så all text står i en klump. Jag fascineras så utav människor och hur olika man är och hur olika man värderar saker och ting. Självklart så tycker man ju att de saker man själv tycker och prioriterar är de rätta men så tycker ju alla. Men vad är det som får oss att tycka så? Handlar det om uppfostran eller är man bara född att bli som man är? Om jag tar ett exempel. Jag älskar djur och vill helst inte ens döda en liten insekt. Mina djur är mina bästa vänner och jag älskar dom verkligen. Jag är emot jakt och skulle aldrig någonsin sympatisera med en jägare. Sedan finns det en annan typ av människa som gärna springer ut i skogen och skjuter vilt omkring sig på allt han ser. Kommer han åt en herrelös katt knäpper han gärna den med. Personen kanske har egna djur men ser dom bara som just ett djur och de har inget större värde. Vad är det som gör att vi värderar så olika? Mycket intressant tycker jag! Hur blir man den man är? Hur blev jag såhär?

Kommentarer
Postat av: Vendela

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-13 @ 01:55:14
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0