Same but different

Nu är sommaren här med allt vad det innebär. Och ja, vad innebär det egentligen? För typ 90% av befolkningen är det ju helt fantastiskt underbart på alla sätt och vis. Det skrivs minst tio inlägg om dagen på Fejjan om hur fantastiskt härligt det är. Men alla är vi olika och alla tycker inte lika.

För mig innebär sommaren (när det är riktigt varmt ska tilläggas annars kan jag med uppskatta den)

* Svettningar, sömnlöshet, ångest, en häst som lider vilket leder till att jag spenderar vissa dagar i bilen fram och tillbaka till stallet för att rädda henne undan blinningar och hetta.

Man måste inte älska sommaren, man är inte konstig för det. Att man sedan bor i en av sveriges mest populära semesterorter gör ju inte saken bättre. Jag gillar inte turister, iallafall inte när dom är överallt och kör i slowmotion. Min resväg till stallet ska ta femton minuter, är det då en turist i vägen så får den skylla sig själv! Jag bor här, jag är viktigast och bäst, jag ska fram först. Nja inte riktigt så illa kanske men jag känner mig nästan som en turist-rasist i mellanåt.

Nu ska jag ut och kolla så min häst inte håller på att avlida, och än har det inte ens börjat på riktigt. Giv mig styrka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0