Stop complaining

Jag känner en sådan enorm lycka just nu över att världens bästa häst finns just hos mig! Hon är min bästa vän (trots att hon bet mig i näsan idag).

Jag vill verkligen inte att snön ska försvinna. Jag tycker det är helt fantastiskt och underbart att vara ute i snön och galoppera. Allting är vackert och ljust även om det såklart också är blött och kallt! Dock tycker jag väldigt synd om alla som skottar och kör tidningar. Det är ett sådant förbaskat gnäll över att de inte skulle sköta sina jobb ordentligt. Jag blir rent ut sagt förbannad när jag hör detta. Hur många skulle orka gå ut en natt i full snöstorm och som mitt tidningsbud gör cykla runt med tidningen?
Jag är sjukt imponerad av dessa människor, hade det varit mitt jobb hade jag garanterat lagt mig under täcket och sjukanmält mig om vädret var sådant!
Dessutom får väl människor se till att skotta vid sina brevlådor om de vill ha sin tidning? Hur ska det annars gå till? Ni kanske tror att det är som i amerikanske filmer där tidningsbudet är en liten kille på en BMX-cykel som kastar tidningen på farstutrappan? Välkommen till verkligheten för så är inte fallet. Nej, sluta gnäll på de som gör så gott de kan såvida ni inte tror att ni kan göra det bättre för i såfall, upp till bevis!
Ett tips är atta läggs energin på att gnälla på de som som kör för långsamt i trafiken i stället för de gör då bannemej inte så gott de kan!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha! cool bild!! ;P

Ja , skottar folk vid lådorna är det mycket lättare för oss pluss att dom får tidningen fortare!

Tur det finns såna som du som bryr sej om oss! ;)

Nu kan snön få stanna om den vill för inatt hade tvååkersborna skottat hur bra som helst. Stolta över dom!!

2011-01-07 @ 06:35:43
Postat av: Victoria

Hej, ursäkta men det där är tyvärr en privat bild som utav misstag kom ut på internet och vad jag vet har du inte frågat innehavaren till bilden om lov? Det är dessutom jag på bilden så jag ber dig att ta bort den.

2011-01-11 @ 16:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0