Att människor kan vara så hemska

Jag har vridit om tiden helt knasigt idag. Gick upp 6.35 åkte tilll stallet, släppte ut hästar,mockade och red. Var hemma strax innan tio och åt frukost. Somnade vid 11.30 och vaknade tre timmar senare. Nu känner jag mig helt matt verkligen. Förstår inte ens hur jag ska orka ta mig upp ur soffan de närmsta timmarna.

Igår kväll fick jag reda på massa nya saker om min förra häst Soraya. Jag blir så ledsen att jag får ont i hjärtat av att höra hur mycket jobbiga saker den hästen har varit med om. Att dessutom ljuga så mycket som ägaren innan mig gjorde är helt fruktansvärt. Hon sa till mig att hästen var snäll så vida man inte krävde en massa av henne då kunde hon kicka lite. Verkligheten var ju som ni vet någon helt annan. I går fick jag reda på av tjejen i holland som red in Soraya att detta betéende började redan vid femårs-ålder. Tjejen som sålde henne till mig ljög alltså mig rätt upp i ansiktet bara för att få sålt hästen. Bara att göra så mot en annan människa är ju en sak men att göra så mot hästen är helt obegripligt och oförlåtligt.
Hur som helst så har ju Soraya fått somna in och har inte ont längre vilket känns extra skönt nu när man verkligen vet vilket helvete hon gått igenom!


Kommentarer
Postat av: sandy

Stackars soraya :-(

2011-01-29 @ 17:17:22
Postat av: louise

Finaste hästen :)

2011-01-29 @ 18:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0