Howdi

Jag är idag lite smått irriterad över lata bönder. För fjärde gången (som jag sett) har det nu sprungit runt lösa kalvar vid hagarna i stallet. För tredje gången har min häst också fått ett broddtramp. Förra året var det inga lösa kalvar och inte heller några broddtramp, ja ni förstår ekvationen va!?
Jag vet och har varit tvungen att inse att det inte hjälper att överbeskydda sin häst, det gjorde jag med Misan och hon försvann ju ändå. Men när det beror på yttre faktorer som faktiskt kan åtgärdas genom något så enkelt som ett ordentligt staket så anser jag att det är en självklarhet. Det anser dock inte bonden.
Marlene var dagens räddare i nöden som rattade runt sin traktor, gjorde en rivstart så gruset sprutade och styrde i full fart mot kalvarna hängandes på tutan.




Bild tagen från www.ryttartorpet.se

Kommentarer
Postat av: Marlene

Ingen traktor jag har (volvo) utan jag har en exklusiv Merca!!!! hahahahaha

Mmm, ingen ska leka med den spurtande cowgirlen....:))

2011-02-10 @ 08:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0