Fuckin' sunday

Det är ingen höjdardag idag, det känner jag så fort jag vaknar. Jag vill ingenting, känner verkligen inte för att åka till stallet, vill inte ens klä på mig riktiga kläder. Det är typiskt för söndagar, det är nästintill obligatoriskt faktiskt. Det konstiga är väl bara att jag inte jobbar så jag borde inte ha söndagsångest längre.

Helgen har annars varit bra tycker jag. Har umgåtts och träffat trevliga människor. Ätit god mat och druckit gott till.

Min häst hade något slags ryck igår när jag red. Man trodde ju annars att det var en av Lollos hästar som skulle stå för den biten men nej,nej. Enya lekte rodeo en hel långsida med mig och jag fattade ingenting men lyckades iallafall klamra mig fast för glatta livet. Hon gör iofs väldigt snälla bocksprång eller bakutsparkar men jag är en feg dressyrtant och så är det. Så nu hoppas vi på att det ska bli mjukt i marken och isen ska försvinna så att Enya kan få galoppera av sig all överskottsenergi.

Nej, nu får jag resa arslet ur soffan och åka ut till Tvååker. Jag är ju barnvakt åt Carmen idag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0