En syndares bekännelser

Jag har ätit en semla och den var fantastiskt god. Dock tror jag den hade varit ännu godare om jag köpt den på Bergendals i tvååker! I dag gjorde jag något man aldrig ska göra,jag tappade humöret mot min häst. Hon riktigt jävlades med mig och då tappade jag det. Jag smällde till henne med spöt två gånger + att jag var alldeles för hård i handen. Det anses säkert inte vara så farligt utåt men jag avskyr det sättet att rida på. Ett spö ska vara en hjälp inte ett tortyrredskap eller en bestraffningsmetod. Det finns gånger man måste ta till ett spö tex i situationer där hästen beter sig på ett sätt som kan vara farligt. Men detta var inte en sådan situation, utan hon jävlades bara helt enkelt. Usch vad jag skäms. Med jag tror jag är förlåten för hon slickade mig i hela ansiktet när vi kom tillbaka till stallet:-) I morgon hoppas vi på ett väder utan massa vind,då kanske vi kan rida ut med kakan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0