Moving on

Bryta ihop eller bita ihop det är frågan. Igår testade jag det ena och idag det andra men tyckte inte att något utav det fungerade något vidare bra. Möjligtvis att bryta ihop hade lite bättre effekt då det alltid känns lite bättre när man gråtit en skvätt, eller en hel sjö kanske är bättre uttryckt.

Eftersom jag hade en sådan dag igår så orkade jag inte rida utan jag tog in Enya och bara ryktade och myste med henne i över en timma. Hon verkade nöjd för hon hade hö att äta och jag var nöjd för jag kunde borra in min näsa i hennes tjocka,lurviga päls, det är balsam för själen det!


Igår var det även dags för det årliga julbordet på Stinas. God mat och trevligt sällskap, dock hade jag ingen vidare aptit så jag åt nog inte en endaste efterätt!?. Ja ni läste rätt. Vet inte vad det är med mig men jag är helt enkelt inte sugen på sådant.


Idag har jag ridit en tur på "min" fina häst (jag glömmer ibland att hon faktiskt inte är min egentligen). 
Åh, jag älskar verkligen den lilla hästen så mycket att det nästan gör ont. Hon är bara helt perfekt, iallafall för mig :). Skulle inte byta ut henne mot någon annan häst i hela världen! Hon ger mig en helt otrolig glädje bara genom att vara den otroliga individ hon faktiskt är! Jag har aldrig stött på en mer godhjärtad häst även fast hon har glimten i ögat och kan busa till det emellanåt!



Enya och Carmen en solig sommardag

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ibland kan det bara var skönt att få gråta en skvätt. Tro mig jag har oxå gråtit en hel del i mina dar. :) Blir så glad när man läser vad du skriver om hästapållan, jag känner likadant för min/mina. Dom e bäst! Vad vore man utan dom? Inte ett skit. Kram

2011-12-12 @ 19:10:26
URL: http://riderdressyr.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hur står min häst?! :P gråta är bra , så kan man skratta lite sen! :D kram kompis

2011-12-12 @ 20:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0